Sayfalar

24 Aralık 2017 Pazar

Karanfilli Kış kurabiyesi







İnstagramda severek takip ettiğim Miskokulu Lezzetlerin sayfasında görmüştüm bu kurabiyeyi. Ben içindeki baharatlarda küçük bir değişiklik yaptım. Toz zencefili çıkardım onun yerine dövülmüş kakule ekledim. Pişerken eve yayılan mis gibi koku anlatılamaz. Üstelikte çok kolay bayatlayan bir kurabiye değil. Deneyin derim.

Malzemeler


125 gr oda sıcaklığında tereyağı

1 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı dövülmüş fındık
1 adet yumurta
Birer çay kaşığı toz karanfil, tarçın
2 adet dövülmüş kalule
2,5 su bardağı un

Yapılışı


Tereyağı,yumurta, pudra şekeri bir mikser ile çırpılır. Buna diğer malzemeler eklenir ve elle yoğrulur.

Ceviz büyüklüğünde parçalar koparılır ve avuç içinde yuvarlanarak şekil verilir.
Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir. Önceden ısıtılan 180 derecelik fırında 15-20 dakika kadar pişirilir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder