Sayfalar

29 Ağustos 2014 Cuma

Bostan Kebabı



Patlıcanla yapılan tüm yemekleri çok severim.Ama Bostan kebabının yeri bunların içinde başkadır.Gerçi çok sevmeme rağmen nedense çok sıkta yapmadığım bir yemek.
Bostan kebabını Lise yıllarında sevgili Gülşen Halacığımın bir doğum
günü hediyesi olarak aldığı Ekrem Muhittin Yeğen'in "Yemek Öğretimi" kitabından bakarak yapmıştım.
Bu harika kitap güzel anlatımı ile bana yemek yapmayı sevdirdi. O tarihlerde şu zamanda olduğu gibi yemek dergileri olmadığı için ve bu kadar çok yemek kitabı olmadığı için benim için çok yararlı oldu.
Güzel bir Ağustos gününde aldığım bu kitaptan ilk yaptığım yemek Bostan kebabı idi.
Gerçi bu yemeğine kendime göre küçük değişiklikler yaparak yaptım. Örneğin Kitapta margarin ile kızartırken ben bir İzmir'li olarak ayçiçeği yağı ve zeytinyağı karıştırarak yapıyorum.Ya da kitapta koyun eti ile yapılırken ben dana eti ile yapıyorum.

Margarin ile kızarıyor dedim çünkü bu kitap bana 1975 senesinde alınmıştı ve o zamanlar margarin yemeklerde çok kullanılıyordu:)

Gelelim tarife


Malzemeler


  • 4 adet Topan patlıcan (Bostan patlıcanı)
  • 750 gr kuşbaşı dana eti
  • 1 büyük soğan
  • 3 adet domates
  • 3-4 adet sarımsak
  • Kızartmak için sıvıyağ

Yapılışı

1-Kuşbaşı et çok az sıvı yağ ile kavrulur ve buna yemeklik olarak doğranmış soğanlar eklenir ve kavurmaya devam edilir.

2-Kavrulan bu karışıma küp şeklinde doğranmış domates ve küçük parçalara ayrılmış sarımsak eklenir.

3-2-3 bardak sıcak su konularak etler pişirilir. (Aslında bir şekilde bu aşamaya kadar tas kebabı hazırlanmaktadır)

4-Patlıcanların sapları ve alt kısmı tepside düzgün durması için kesilir ve alacalı olarak soyulur.Patlıcanlar ortandan ikiye kesilir.Orta kısımlarından kase şeklini vermek için hafifçe oyulur.

5-Kesilen ve ayıklanan patlıcanlar bol tuzlu suda acı suları çıkması ve fazla yağ çekmemesi için 15-20 dakika bekletilir.


6-Suda bekletilen patlıcanlar hafifçe sıkılır ve kağıt havlu ile suları iyice alınarak kızdırılmış sıvı yağda her tarafı kızartılır.

7-Bir Borcam'a alınan patlıcanların oyuk kısmına pişen etler yerleştirilir.Üzerlerine domates ve küçük kesilmiş biberler eklenir.

8-Domates salçası pişen etlerin kalan suyu ile karıştırılır ve Borcama o da dökülür

9-Fırını sürülen  yemek yaklaşık 20-25 dakika  pişilir ve daha sonra servis yapılır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder