Sayfalar

29 Ağustos 2014 Cuma

Zeytinyağlı Bulgurlu Biber

Merhaba

Bugün bloğumun ilk günü. Bir süreden beri başlamayı planladığım bloguma başlıyorum.Yemek ve hobiler ağırlıklı olacak. bloğumda paylaşacağım ilk yemek sıcak yaz günlerinde yenecek hafif bir zeytinyağlı.
Bir İzmirli olarak bloğumun ilk gününde zeytinyağlı ve pratik bir yemek tarifiyle başlamak istedim. Üstelik yapımı çok kolay ve çok kısa sürede hazırlayıp  pişirebilirsiniz .Bu yemeği canım babaannem dışında da başka evlerde görmedim.

Şimdi gelelim yemeğin tarifine



Malzemeler
1/2 kilo sivri biber yada köy biberi
1 büyük kuru soğan
4-5 adet domates
1 çorba kaşığı pilavlık bulgur
Zeytinyağ ve tuz

Üzeri için
Sarımsaklı yoğurt

Yapılışı

1-Biberler büyüklüğüne göre 4-5 parçala bölünür. (Bu yemeği köy biberi veya sivri biberle yapmanızı öneririm.Çünkü çarliston biber nispeten kalın kabuklu olduğundan bu yemekte önermiyorum)

2-Soğanlar yemeklik olarak küçük küçük doğranır.

3-Domatesler kabukları soyulduktan sonra küp şeklinde küçük küçük doğranır.

4-Tencereye önce biberler, üzerine soğanlar, üzerine domates konur. En üste bulgur konduktan sonra zeytinyağ ve tuz konulur. Zeytinyağının ölçüsü konusunda herkesin damak tadı farklı olduğundan bir ölçü vermek istemem ama ben yarım çay bardağından az yağ koyuyorum.

5-Yarım çay bardağı da su konulduktan sonra kısık ateşte pişirilir ve soğuk olarak servis edilir. Servis ederken üzerine birde sarımsaklı yoğurt dökerseniz nefis bir şey oluyor.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder