Sayfalar

23 Aralık 2014 Salı

Zencefilli ıslak kek

Bugün uzun bir aradan sonra yine tariflerime başlıyorum.Bu kek size "Kekperisi Başak Ergen"den aldığım harika bir tarif. Ben biraz şekerini azaltarak yaptım.Bu tarif bence tam bir kış keki. İçindeki zencefil,tarçın ve karanfil aynı zamanda kışın bağışıklık sisteminize de kuvvetlendirecektir. Gelelim tarife

Malzemeler

Kek için

  • 2,5 su bardağı un
  • 1 su bardağı pekmez
  • 1 su bardağı esmer toz şeker 
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 125 gr tereyağ
  • Zencefil, tarçın, karanfil, kabartma tozu
Üstü için

  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 4-5 yemek kaşığı su


Yapılışı

1-Pekmez, tereyağı ve esmer şeker küçük bir tencerede ısıtılır ve tereyağının erimesi sağlanır.

2- Başka bir kapta un ve kabartma tozu karıştırılır.Tarçın, dövülmüş karanfil, bir tatlı kaşığı kadar rendelenmiş zencefil konur ve karıştırılır. (Ben taze zencefili rendeleyerek kullandım ama siz toz zencefil de kullanabilirsiniz.

3-Ilınan tereyağlı karışım eklenir ve karıştırılır. Önce süt eklenir. Sonra Yumurtalar teker teker eklenir ve karıştırmaya devam edilir

4- Bu kek karışımı dikdörtgen bir kek kalıbında dökülür.

5-175 derecelik fırında 30-35 dakika pişirilir

6-Fırından çıkarılan kekin  üzerine kek sıcakken  pudra şekeri ve su  eritilerek dökülür .

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder