Sayfalar

27 Temmuz 2016 Çarşamba

Lavantalı Şeftalili Muhallebi





Sütlü tatlı sevenler için lavanta ile hazırlanan harika bir tatlı var bugün. Tarifi Arda Türkmen şefin sayfasında gördüm ama evde damla sakızı olmadığı için ben lavanta ile hazırladım.Birde şeker miktarını kendi damak tadımıza göre değiştirdim Orjinal tarife  buradan ulaşabilirsiniz.

Malzemler


  • 3 su bardağı süt
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 2 dolu yemek kaşığı nişasta
  • Yarım su bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı lavanta


Sosu için

  • 1 adet şeftali
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • Yarım su bardağı su


Yapılışı

Öncelikle süt kaynatılarak ocak kapatılır  ve içine lavantalar atılarak 10 dakika kadar bekletilir. Süt demlendikten sonra bir süzgeç ile süzülür. Böylece lavantalı sütümüz hazır olur.

Lavantalı süt ve şeker tencereye konur. Bir kasede su ile çırpılarak karıştırılır ve süte eklenir. Sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına getirilir.Kıvam aldığında ocak kapatılır. Kup bardaklarına pay edilir. Buz dolabında bir saat kadar bekletilerek soğutulur.

Bu arada şeftali sosu hazırlanır. Bunun  için sos malzemeleri bir sos tenceresine konur ve sürekli karıştırarak pişirilir.(Ben şeftalilerin tane tane kalmasını istemediğim için bir çatal yardımı ile ezdim. İsterseniz siz hiç ezmeye bilirsiniz) . Hazırlanan sos soğuyan muhallebinin üzerine dökülür ve yeniden buzdolabına konularak en az 4-5 saat soğutulur.

Afiyet olsun

Bu ölçüler ile 3-4 adet muhallebi çıkmaktadır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder