Sayfalar

29 Ağustos 2017 Salı

Peynir Helvası







Bugün Çanakkale'nin yöresel tatlılarından peynir helvasını denedim.Çalıştığım dönemlerde Çanakkale tarafına giden arkadaşlar birkaç kez getirmişti bu tatlıyı. Sonrasında ise  komşularımdan Tansu hanım Asos tarafına ailesi ile tatile gittiklerinde dönüşte bize bu harika tatlıyı getirmişlerdi. Böylece bu tatlı yine aklımıza düştü 😉😉 Hemen yapmalı ve güzel olursa blogda paylaşmalıyım diye düşündüm. Biz çok beğendik. Umarım sizlerde dener ve beğenirsiniz.

Taze peynir ile yapılan bir tatlı bu. Bende son zamanlarda aldığımız harika sütün bir kısmı ile her hafta lor hazırlıyorum ve bu hafta artık  kendi hazırladığım lor ile bu tatlıyı yaptım. Sizde isterseniz hazır tatlı lor alın isterseniz benim gibi evde kendiniz hazırlayın.

Kendiniz evde lor hazırlamak için 1 litre sütü kaynattıktan sonra içine yarım limon suyu sıkıp bir 1 dakika daha kaynatın ve ocağın altını kapatarak en az 1 saat bunu kendi haline bırakın. Sonrasında temiz bir tülbent koydunuz eleğe bu karışımı döküp yine 1-2 saat bekletin. Üst tarafında lor alt taraftaki ise peynir altı suyu olacak.

Bu tatlının nasıl yapıldığını araştırırken benim gördüğün tariflerde peynir altı suyu kullanılmıyordu. Ben biraz ekledim ve gayet güzel oldu. Size de eklemenizi öneririm

Malzemeler

200 gr lor
100 gr tereyağı
1 yumurta sarısı
250 gr toz şeker
120 gr un
60 gr irmik
100 ml peynir altı suyu

Yapılışı

Lor, tereyağı ve yumurta sarısı bir tencereye konur ve sürekli karıştırarak lorun erimeye başlaması sağlanır. Lor eridikten sonra peynir altı suyu eklenir ve biraz daha karıştırılır.

Daha sonra toz şeker,un ve irmik eklenerek bir süre 5-10 dakika kadar karıştırmaya ve kavurmaya devam edilir.

Sonrasında 25 X 25 ölçülerinde yağlanmış kek kalıbına karışım yayılır. Üzeri hafifçe ıslatılan bir spatula ile düzeltilir. 180 derece de önceden ısıtılmış fırında önce bir süre fanlı sonrasında ise normal şekilde 25 dakika kadar pişirilir.

Soğuduktan sonra buzdolabında 2-3 saat bekletilerek servis edilir.

Ben servis ederken üzerine bir top da dondurma koymanızı öneririm. Böylece aldığımız kalorilere kalori katmış oluruz ama lezzette artmış olur 😋😋😋

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder