Sayfalar

19 Ekim 2016 Çarşamba

İtalyan Usulu Domates Çorbası





Şef Hazer Amani'nin televizyon programında gördüm bu çorbayı. Gerçi pişirme yöntemini biraz değiştirdim. Ben ocak üzerinde pişirirken o ise sebzeleri fırında pişirmişti. Adı domates çorbası ama içinde o kadar çok şey var ki :) Ben bu çorbayı yazdan hazırladığım domates püresi ile hazırladım. Ama eğer o yoksa konserve doğranmış domates ile de hazırlayabilirsiniz


Malzemeler

1 orta boy konserve domates
1 büyük soğan
2-3 adet sarımsak
2 adet kırmızı kapya biber
1 küçük boy kereviz
2-3 çorba kaşığı zeytinyağı
1 adet taze mozeralla
tuz, karabiber
2 su bardağı ev yapımı tavuk suyu tarife buradan ulaşabilirsiniz.
Fesleğen

Yapılışı

Soğan ve sarımsak iri doğranır ve ısınan zeytinyağında kavrulur. Üzerine iri doğranmış kereviz de eklenir. Bir süre sonra doğranmış konserve domates veya yazdan hazırladığınız domates püresi üzerine dökülür. Tuz, karabiber , Tavuk suyu ve bir bardak da normal su dökülür ve sebzeler pişmeye bırakılır. Hazer Amani bu aşamada döküm tencereyi fırına koyarak fırında pişirmişti.

Sebzeler piştikten sonra blendar ile çekilerek püre haline getirilir. Servis etmeden önce kaselere önce çorba sonra üzerine mozerella ve de birkaç dal fesleğen eklenir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder