Sayfalar

3 Mart 2017 Cuma

Nohut unu ile pankek





İçinde rafine şeker ve beyaz un olmayan ve hindistancevizi yağı kullandığım bir pankek denedim. ve ben çok sevdim.Yumuşacık ama yoğun dokusu  ve içindeki toz tarçın ve toz zencefil ile mis kokulu bu pankeki denemelisiniz. Ben içinde biraz yulaf unu da kullandım. Yulaf unu çıkarılıp sadece nohut ile ile de bu pankeki hazırlabilir. O zaman glutensiz beslenenler içinde uygun bir reçete olacaktır. Bu pankekler üstelik sadece 80 kalori...


Malzemeler


  • 1 çay bardağı yulaf ezmesi
  • 1 muz
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı
  • 1 çay bardağı nohut unu
  • Yarım çay kaşığı tarçın
  • Yarım çay kaşığı toz zencefil
  • Yarım çay bardağı süt
  • 1 çay kaşığı karbonat


Yapılışı

Yulaf ezmesi mutfak robotuna konur ve un haline getirilir. Buna kabukları soyulan muz ve yumurta eklenerek robot yeniden çalıştırılır ve krema kıvamına getirilir. Bu karışım bir kase içindeki nohut unu ve karbonatın üzerine dökülür.Toz tarçın, zencefil, hindistan cevizi yağı ve süt eklenir ve bir tel çırpıcı ile çırpılır ve pankek hanuru hazırlanlır.

Hazırlanan hamur 15 dakika kadar bekletilir.

Teflon tava ısıtılır ve bir iki yemek kaşığı hamur dökülür. Bir yüzü pişen pankekin diğer yüzü çevrilir ve tüm pankekler bu şekilde hazırlanır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder