Sayfalar

21 Ekim 2014 Salı

Nescafeli kurabiye



Bugün sizlerle nescafeli çıtır bir kurabiye tarifi paylaşmak istiyorum. İçinde çikolata parçacıkları da var. Çikolata ve nescafenin bir araya gelmesi ile harika kurabiyeler oluyor.

Bu tarifte bazı ölçüleri çay bardağı ile verdim. Ölçü olarak çay bardağı kullandığımda ben her zaman ajda bardaklarını kullanıyorum. (Çünkü biliyorsunuz çay bardaklarının ölçüsü çok değişiyor. Bu yüzden ajda bardağı olarak belirtmek istedim:)

Malzemeler:


  • 125 gr tereyağı
  • 1/2 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 + 1/2 su bardağı un
  • 1/2 çay bardağı nescafe
  • 1/2 çay bardağı damla çikolata
  • Vanilya


Yapılışı

1- Oda sıcaklığında  tereyağını çatalla yumuşatılır,

2-Un,nescafe,pudra şekeri ve vanilyayı katarak yoğurulur

3-Çikolatayı da ekleyerek yoğurmaya devam edilir ve hamur kıvamını aldığında streç ile rulo şeklinde sarılıp ve buz dolabında en az bir saat bekletilir.

4-Dilim dilim kesilerek üzerinde yağlı kağıt olan tepsiye dizilir. (Ancak bu dizme işlemini aralıklı olarak yapın. Çünkü pişerken biraz yayılmaktadır.)

5-180 derecede 15-20 dakika pişirilir .Fırında çıkarken biraz yumuşak oluyor ama soğudukça katılaşmaktadır.

Afiyet olsun





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder