Sayfalar

13 Ekim 2014 Pazartesi

Vanilya soslu ve hurmalı kek








Haftaya tatlı başlayalım istedim. Bu yüzden size nefis bir hurmalı kek tarifi vermek istiyorum. Hurmalı kek yapılışını bloglarda araştırdığımda genellikle kakaolu tarifler vardı. Bir süre önce kakaolu hurmalı kek yaptım ama kakao nedeniyle hurmanın tadı ve aromasını alamadım. Bu nedenle kendim bir tarif geliştirmek istedim. Bence hurmaya tarçın yakışıyor. Tarçın ekleyerek ve  üstüne de güzel bir vanilyalı sos hazırlayarak yaptığım tarifi paylaşıyorum.  Üzerindeki sos Dr. Oetker'in hazır soslarından. Onun " Gerçek Vanilya Parçalı Tatlı Sos"unu paketin üzerindeki gibi hazırlayarak kekin üzerine dökerek hazırladım.

Malzemeler:



  • 2 adet yumurta
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 3/4 su bardağı süt + 2 çorba kaşığı süt
  • 2 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 15-20 adet hurma
  • Tarçın
  • Kabartma tozu


Yapılışı

1- Hurmalar kaynar suda yarım saat bekletilir (Burada amacımız hurmaları biraz yumuşatmak ) ve daha sonra çekirdekleri çıkarılarak  küçük parçalara ayrılır.

2- Küçük parçalara ayrılan hurmalar 2 kaşık süt ile ronda da çok az parçaların ve beklemeye alınır.

3- Yumurta, şeker ve sıvıyağı ayrı bir yerde çırpılır.

4- Un , Kabartma tozu , tarçın ve süt ekleyerek karıştırmaya devam edilir.

5-Daha önce parçalanan hurmalarda eklenir ve tüm malzemeler karıştırılınca kek kalıbına dökülür.

6- 180 derece fırında 25-30 dakika pişirilir.

7-Kekiniz pişip soğuduktan sonra hazır vanilya sosu paketin üzerindeki gibi hazırlanır ve ılındıktan sonra kekin üzerine dökülerek servis edilir.

Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder