Sayfalar

6 Ekim 2014 Pazartesi

Zeytinyağlı Portakallı Kereviz






Kereviz pek çok evde çok sevilmeyen bir sebzedir. Oğlumda kereviz sevmeyenlerden idi. Ne zamanki yaptığım Zeytinyağlı portakallı kerevizi istemeyerek tattı ve bu konudaki fikrini değiştirdi. Şimdi yazın bile bazen bu yemeği benden istiyor. Bu yüzden artık bizde sıkça yapılıyor.

Beni takip edenler bilirler, neredeyse tüm zeytinyağlı yemekleri çiğden yapıyorum. Bu yemekte de yine tüm malzemeleri çiğden konularak pişiriyorum. Uzun yıllar çalışan birisi olarak pratik yemek konusunda da insan kendisine yeni yöntemler buluyor.

Zeytinyağlı yemeğin bence olmazsa olmazlarından birisi şeker. Bu yüzden ben her zeytinyağlı yemeğe bir tatlı kaşığı toz şeker  veya 1-2 kesme şeker koyuyorum.  Birde yemek piştikten sonra hemen tencereden servis tabağına boşaltmıyorum. Bekliyorum ve yemek tencerede soğuduktan sonra servis tabağına döküyorum. Böylece çok daha lezzetli olduğunu düşünüyorum.

Malzemeler

  • 2 adet kereviz
  • 2 adet soğan
  • 1 su bardağı portakal suyu
  • Tuz,zeytinyağı
  • 1-2 adet kesme şeker


Yapılışı

1-Portakallar sıkılarak suyu çıkarılır.Bir su bardağı olacak kadar portakal sıkmalısınız. ( Bu yüzden adet olarak ölçü vermiyorum:)

2-Soğanlar yarım piyazlık şeklinde doğranır,

3-Kerevizler önce dörde bölünür ve sonra küçük parçalara ayrılır.

4-Tencereye önce kerevizler, üzerine soğanlar ve portakal suyu konur.

5-Bir su bardağı kadar su,zeytinyağı tuz ve 1-2 adet kesme şekerine tencereye koyarak kısık ateşte yaklaşık yarım saat kadar pişirilir.

Soğuduktan sonra servis edilir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder