Sayfalar

24 Nisan 2017 Pazartesi

Krem Peynirli Fındıklı Kek






Yine harika bir kek tarifi var. Bu tarifi sevgili Pınar's Desserts'in sayfasında görmüştüm ve mutlaka yapılacaklar listesine almıştım ve de bu hafta sonu yaptım. Ben evde ceviz çok az var diye fındık ile yaptım ve de kremayı biraz daha az kullandım. Evet bu kek de krem peynir,tarçın,fındık krema her şey var 😊😊😊😊İsterseniz onun ölçüleri ile isterseniz aşağıdaki ölçüler ile yapın. Karar sizin


Malzemeler

2 yumurta
3/4 su bardağı toz şeker
3/4 su bardağı süt
1/2 su bardağı krema
100 gr eritilmiş tereyağı
2 + 1/4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Fındıklı katman
1 su bardağı dövülmüş fındık
1/2 su bardağı esmer şeker
1 yemek kaşığı tarçın

Krem peynirli katman
200 gr krem peynir
2 yemek kaşığı toz şeker
1 yumurta
1 yemek kaşığı un

Yapılışı

Dövülmüş fındık, esmer şeker ve tarçın bir kasede kaşık ile karıştırılır ve bekletilir.

Krem peynir, toz şeker,az çırpılmış yumurta ve un bir çatal ile bir kasede karıştırılır ve bekletilir.

Kek hamuru için toz şeker ve yumurtalar iyice çırpılır. Buna eritilen tereyağı eklenir  biraz daha çırpılır. Krema ve süt eklenir. Biraz daha çırpılır. Elenen un, kabartma tozu ve vanilya eklenir. Sıvılar ve kurular karışıncaya kadar karıştırılır.  (Biraz katı bir hamur olmakta) Hazırlanan hamurun yarısı yağlanan kek kalıbına dökülür ve spatula ile yayılır. Üzerine esmer şekerli ve fındıklı karışımdan 1-2 kaşık kadar ayrılır ve kalanı yayılır.Bunun üzerine krem peynirli karışım konur ve en son kalan kek hamuru yayılır ve spatula ile düzeltilir.

180 derecede önceden ısıtılan fansız fırında 35-40 dakika kadar pişirilir.

Ben 25 X 25 ölçülerinde kare kek kalıbı kullandım.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder