Sayfalar

11 Haziran 2016 Cumartesi

Ramazan Pidesi




Evde pide yapmak pek çok kişiye zor gelebilir. Bende öyle düşünüyordum. Ama Derya Baykal'ın televizyon programında Sibel Yalçının tarifini gördüğümde bende yapabilirim dedim ve hemen o gün yaptım. Çok lezzetli ve yumuşacık kocaman bir pide oldu.Tek farkı ben de evde yaş maya olmadığı için kuru maya ile yaptım.

Birde evde yapmışken bir daha ki sefere tam buğday unu ile yapmak istiyorum. Bakalım nasıl olacak güzel olursa sizinle de paylaşırım :)

Malzemeler


  • 4 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 paket yaş maya 
  • 2 çorba kaşığı toz şeker
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı yulaf kepeği veya un


Üzeri için

  • 1 yumurta sarısı 
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı


Yapılışı

Ilık su,yaş maya ve toz şeker bir bardak içine konur ve 10 dakika kadar mayalanması beklenir.

Sürenin sonunda unun yarım bardağı ayrılır ve kalan un derin bir kaseye konur. Üzerine diğer malzemeler eklenir ve tüm malzemeler yoğrularak hamur elde edilir.

Hazırlanan hamur çok sert olmayan yumuşak bir hamur olmalı. Ama eğer size çok cıvık gelir ise kalan yarım bardak un kontrollü bir şekilde eklenebilir.

Hamur kıvamın aldığında üzerine strech filim ile kaplanır ve en az 1,5 2 saat hamur kabarıncaya kadar bekletilir.

Sonra yeniden hamur yoğrulur ve elle veya merdane ile açılır. Fırın tepsisine yağlı kağıt serilir üzerine yulaf kepeği veya un serpilir. Açılan pide üzerine konularak yarım saat kadar bekletilir. Bu sırada temiz bir mutfak bezini hamurun üzerine örtebilirsiniz.

Fırın 200 dereceye ayarlanır ve yeniden kabaran hamura elle bastırarak pidenin kabarık şekli alması sağlanır. Yumurta ve zeytinyağı karıştırarak sürülür ve Isınan fırına atılarak 20 dakika kadar pişirilir.

Afiyet olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder