Sayfalar

27 Ocak 2017 Cuma

Roka soslu Kış salatası





Gayet besleyici ve de lezzetli bu salatayı La Cucinaiitalia dergisinin Ocak sayısında gördüm ve ben biraz değiştirerek uyguladım. Değişiklikler nedir diye sorarsanız ben bulgur yerine kinoa, enginar
sirkesi yerine pirinç sirkesi kullandım. Bir de kinoa zaten çok besleyici olduğu için nohut kullanmadım. Ancak salatanın üzerindeki yeşil sos çok mükemmel bu sosu daha birçok salata da kullanabilirsiniz.

Bir de bu salataya kış salatası dedim ama kinoa salatası veya brokoli salatası da diyebiliriz değil mi 😊😊😊

Malzemeler

1 su bardağı kinoa
500 gr brokoli

Sos için
Yarım bağ roka
1 yemek kaşığı tahin
1-2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı süzme yoğurt
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı
2 yemek kaşığı pirinç sirkesi
Tuz


Yapılışı

2 su bardağı sıcak su ile kinoa  haşlanır ve soğutulur. Brokoli haşlanır ve soğutulur.

Roka sos için blendara tüm sos malzemeleri konur ve blendarda çekilerek yeşil ve yoğun sos elde edilir.

Derin bir kaseye haşlanan ve soğuyan kinoa ve brokoli konur. Sosun yarısı dökülerek karıştırıştırılır. Üzerine kalan sos dökülür . İstenirse nar taneleri ile süslenerek servis edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder