Sayfalar

28 Eylül 2016 Çarşamba

Tam buğday unu ile havuçlu kek





Havalar soğumaya başladığına göre havuçlu tarçınlı kek yapma mevsimi başlamıştır :) Üstelik içinde tarçın ile birlikte kakule var. Havuç ile birlikte ise yaban mersini var. Şeker miktarı az ve sıvı yağ olarak da hindistanceviz kullandım. Tam buğday unu ile hazırladım.Yani mümkün olan en sağlıklı hale getirmeye çalıştım. Hem sağlıklı hem de lezzetli kek arayanlar için. Üstelik pişerken eve yayılan koku muhteşem..

Malzemeler

1 + 3/4 su bardağı tam buğday unu
2 yumurta
Yarım su bardağı Hindistancevizi yağı
Yarım su bardağı esmer şeker
1 su bardağı rende havuç
Yarım su bardağı yaban mersini
Yarım su bardağı iri dövülmüş ceviz
2 yemek kaşığı pekmez
Yarım paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tarçın, 2 adet kakule , Yarım çay kaşığı muskat rendesi


Yapılışı

Yumurta ve esmer şeker mikser ile çok iyi şekilde çırpılır. Daha sonra buna Hindistancevizi yağı eklenir.

Tambuğday unu , kabartma tozu bu karışıma eklenir. En son olarak  pekmez, ince rendelenen havuç, yaban mersini ve iri dövülmüş ceviz eklenerek çok kısa bir süre daha karıştırılır. Yağlanmış kek kalıbına dökülür.

Ben 20 cmlik bir kek kalıbı kullandım.

Önceden ısıtılmış fırında 20- 25 dakika kadar pişirilir.

Afiyet olsun





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder