Sayfalar

12 Şubat 2015 Perşembe

Portakal Reçeli



Portakal reçeli biraz vakit alan bir reçel. Vakit almasının sebebi ise acı suyunun çıkmasi için portakalların bir kaç kez kaynatılması. Babaannem bu reçeli çok yapardı. Gerçi o portakalları dilimleyerek yapardı ama ben yemesi daha kolay olması için küçük parçalar halinde yaptım. Geçen gün manavda iri ve kalın kabuklu portakalları görünce hemen 3 tane aldım ve eve gelir gelmez yaptım.

Ayrıca ben şeker ve suyu bire bir ölçülerde kullandım ama siz isterseniz suyu yarı yarıya azaltabilirsiniz. O zaman biraz daha koyu bir reçel olacaktır.

Malzemeler


  • 3 adet  kalın kabuklu portakal
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
  • Karanfil
  • 1/2 limon
Yapılışı


1-Portakalların kabukları iyice yıkandıktan sonra rendenin ince tarafı ile rendelenir.

2-Tüm portakalları rendeledikten sonra içi su dolu bir tencerede yaklaşık 5- 10 dakika kaynatılır ve bu su dökülür. Bu işlem 3-4 kez tekrar edilir. Böylece portakalın acı suyu çıkarılmış olur.

3-Portakallar soğuduktan sonra küçük parçalara ayrılır.

4-Su ve şeker 5-6 dakika kaynatılır ve küçük parçalara ayrılan portakallar ve karanfil eklenir.

5-20- 25 dakika kaynadıktan sonra limon sıkılır ve bir parça daha kaynatıldıktan sonra işlem sonlandırılır.

6-Ilındıktan sonra kavanozlara konulur.

Afiyet olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder