Sayfalar

9 Mart 2015 Pazartesi

Dilimli poğaça




Bu tarife  İzmirdenlezzetler bloğunda rastladım ve bana değişik geldiği için denemek istedim .Ancak ben tarifte biraz değişiklik yaptım. Şu anda mevsimi olmadığı için sebze olarak  kabak yerine havuç kullandım.  Birde daha kıtır olması için hamura sirke ekledim. Gelelim tarife...


Malzemeler


  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı su
  • 3 su bardağı kepekli un + 1 su bardağı beyaz un +  1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 adet pırasa
  • 1 havuç
  • 100 gr beyaz peynir.
Yapılışı

1-3 su bardağı kepekli un ve 1 su bardağı beyaz un, su, zeytinyağı ve sirke karıştırılır ve yoğurulur.  Hamur 2 parçaya ayrılır.

2-Ayrı bir kasade pırasa çok az tuz ile ovulur, Havuç rendelenir ve peynir çatal ile ezilerek ufak parçalara ayrılır .Bunlara 1 yemek kaşığı un eklenerek karıştırılır. 

3- Kare fırın tepsisi yağlanır ve yaklaşık yarım santim kalınlığında açılan birinci hamur tepsiye yayılır. ( Hamur yufka kadar incede olmayacak çok kalın da olmayacak) Üzerine sebzeli ve peynirli karışım yayılır . İkinci hamur da birincisi gibi açılır ve sebzeli karışımın üzerine dikkatlice yayılır.

4-Hamur küçük dilimler halinde kesilir ve üzerine yumurta sarısı sürülerek çörek otu serpilerek 180 derece fırında 35 -  40 dakika pişirilir.

Afiyet olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder