Sayfalar

3 Mart 2015 Salı

Peynirli Pırasalı Omlet





Omleti sade olarak değilde özellikle sebzeli yapmayı daha çok seviyorum.Bu yüzden kavrulan pırasa ve peynir ile  yaptığım bu omlet bir dilim tam buğday ekmeği ve bir bardak çay ile önerilir. Pırasanın pişme süresini hızlandırmak için tavanızı bir kapak ile  kapatmanızı öneririm.Önce kapak ile kapatıp 2-3 dakika sonra kapağı açarak kavurursanız pişme süresi kısalıyor.  Böylece sabah sabah saatlerce uğraşmamış oluyorsunuz :))

Ben üzerini maydanoz ile süsledim ama maydanozun tadı omlete çok yakışıyor.bu yüzden sadece süs için değil tadı içinde maydanozu kullanmalıyız...

Malzemeler

1 küçük pırasa
1 parça peynir
2 yumurta
Tuz , karabiber, Pul biber, zeytinyağı


Yapılışı

1-Bir yemek kaşığı zeytinyağ ile ince şeritler halinde kesilmiş pırasa kavrulur. Tuz, karabiber ve pul biber eklenir.

2-Buna çırpılmış yumurta ve çatal ile ezilmiş peynirler eklenir ve pişirilir. İşleme başladıktan 2-3 dakika sonra altı piştiğinde ters çevirerek diğer yüzü pişirilir. ( Ben ters çevirme işlemi için bir tabak kullandım.)

3-Pişen omlet servis tabağına alınır ve üzerine maydonoz konularak servis edilir.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder