Sayfalar

10 Mayıs 2016 Salı

Fit Lazanya




Aslında Lazanya'yı çok seviyorum ama içine  beşamel sos konulduğu için aşırı karbonhidrat nedeniyle çok sık pişirmiyordum. Ama bir gün televizyonda bir yemek programında Beşamel sos yerine labne ve yumurta ile hazırlanan bir sos gördüm ve Lazanyayı bir de bu yöntem ile yapmak istedim. Bence beşamel soslu halinden daha lezzetli ve fazla karbondihrat olmaması nedeniylede daha sağlıklı. Bu yüzden adını Fit Lazanya koydum :)
Birde ben Barillanın Lazanyasını kullanıyorum. Çünkü onu haşlamak zorunda kalmıyorsunuz.Başka bir marka lazanya kullanırsanız paketteki pişirme yöntemlerine göre lazanya yapraklarını haşlamanız gerekebilir.


Malzemeler

  • 10-12 adet lazanya yaprağı 
  • 2 paket (400 gr Pınar Labne)
  • 3 adet yumurta
  • 100 gr rende kaşar kaşar peynir
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 250 gr kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet havuç
  • 2-3 adet kereviz dalı (varsa)
  • 1 yemek kaşığı salça veya Yarım su bardağı ev yapımı domates sos


Yapılışı

Soğan yemeklik olarak doğranır ve kızdırılmış zeytinyağı ile kavrulur. Soğanların rengi döndükten sonra kıyma eklenir ve kavrulur.

Kavrulan kıymaya rendelenen havuç ve varsa ince kıyılmış kereviz sapı eklenir ve kavurmaya devam edilir. Salça veya varsa domates sos eklenir ve 1 su bardağı su eklenerek kıyma pişirilir. Tuz , karabiber ve kekik eklenerek tatlandırılır.

Sosu hazırlamak için yumurtalar çırpılır. Rende kaşar ve Labne eklenerek karıştırılır.

25X 25 büyüklüğünde kare bir fırın  kalıbı bir kaşık zeytinyağı ile yağlanır. Bir kaşık labneli karışım dökülerek yayılır. Üzerine bir sıra lazanya yaprakları konur. Üzerine hazırlanan kıymalı karışımın bir kısmı ve onun  üzerine labneli karışımın bir kısmı yayılır. Bu işlem 3 kez tekrar edilir. En son Lazanyaların üzerine sadece labneli sos dökülür ve 180 derece fırında 25- 30 dakika pişirilir.  20-25 dakika bekletildikten sonra servis edilir.

Püf noktası : Lazanyayı çok sıcak servis etmek yerine hafif ılındıktan sonra servis etmeniz öneririm.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder