Sayfalar

11 Mayıs 2016 Çarşamba

Kuşkonmaz Çorbası




Kuşkonmaz tam bir vitamin deposu olan bir bitki. Üstelik kalorisi çok düşük. 100 gr kuşkonmaz sadece 20 kalori. Uç kısımları lifli olan bu bitki, ödem söktürücüdür. Folik asit ve  A,B,C,D vitamin açısından çok zengindir. Bu kadar çok faydası olunca bu sebzeyi denemek istedim. Kuşkonmaz ile hazırladığım bu çorba gayet sağlıklı oldu bence. Çünkü bir çok tarifte gördüğüm un yerine ben yulaf unu kullandım. Birde yumurta ve süt ile lezzetlendirdim. Bakalım yapanlar beğenecek mi?

Tarifte bulunan yulaf ununu marketlerde bulunan Yulaf ezmesini robottan geçirerek un haline getirdim. Siz yulaf unu yerine buğday unu da kullanabilirsiniz ama bence yulaf unu daha lezzetli ve daha sağlıklı. Karar sizin.



Malzemeler


  • 7-8 adet kuşkonmaz 
  • Yarım çay bardağı Yulaf unu
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı tavuk suyu
  • 2 su bardağı su
  • 1 yumurta sarısı
  • Tuz, zeytinyağı


Yapılışı

Bir tencerede ısıtılan zeytinyağına sap kısımlarındaki kart kısmı kesilen, ayıklanan ve ince ince kıyılan kuşkonmazlar eklenir.3-4 dakika kadar kavrulur. Daha sonra yulaf unu da eklenir ve kısa bir süre daha kavrulur.

Tavuk suyu ve normal su eklenir. Kuşkonmazlar yumuşayıncaya kadar kaynatılır.

Yumurta sarısı bir kaseye kırılır.Süt eklenerek çırpılır. Daha sonra kaynayan çorba suyu azar azar eklenerek terbiye işlemi yapılır. Yumurtalı ve sütlü karışımın çorba sıcaklığına yakın hale getirilmesi sağlanır. Ilınan karışım tenceredeki çorbaya eklenir ve ocak kapatılarak bu süre dinlendikten sonra servis edilir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder