Sayfalar

15 Aralık 2016 Perşembe

Balkabaklı Kek



Bir süreden beri balkabağı ile kek yapmak istiyordum. Dün marketten balkabağı alıp bugün yapmaya karar verdim. Sonrasında dün akşam instagramda çok severek takip ettiğim kitcheninred balkabaklı kek paylaştı.Biraz onun tarifi biraz benim eklemelerim ile bu sabah bu keki hazırladım. Bu mis kokulu kek  tadanlardan  ise tam not aldı.Ben sevgili kitcheninredden  farklı olarak balkabağına çok yakıştıklarını düşündüğüm karanfil tozu ve muskat rendesi ekledim.Bir de yanlışlıkla damla sakızlı vanilya ekleyince ortaya muhteşem kokulu bu kek çıktı 😊

Malzemeler

4 yumurta
2 su bardağı un
1 su bardağı esmer şeker
100 gr eritilmiş tereyağı
1 paket kabartma tozu
1 paket damla sakızlı vanilya tozu
1 çay kaşığı tarçın
4,5 adet karanfil (havanda dövülerek toz haline getirilir
çok az muskat rendesi
2 su bardağı balkabağı rendesi
1/2 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1/2 su bardağı kuru üzüm

Yapılışı

Yumurta, esmer şeker ve eritilmiş ama sıcak olmayan tereyağı mikser ile uzun süre çırpılır.

Un,kabartma tozu, vanilya,tarçın, toz karanfil ve muskat rendesi elenerek bir kenarda bekletilir.

Balkabağı rendenin en ince kısmı ile rendelenir.

Yumurtalı sıvı karışıma kuru karışım eklenir ve çok kısa süre karıştırılır. Buna karışıma balkabağı rendesi eklenir.

Kuru üzüm ve ceviz eklenerek spatula ile karıştırılır ve yağlanmış 25X25 cm lik kek kalıbına karışım dökülür.

Önceden ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirilir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder