Sayfalar

27 Aralık 2016 Salı

Pekmezli Etimek Tatlısı




Eskiden sıklıkla yaptığımız etimek tatlısını birkaç hafta önce Arda Türkmen şef programında yaptı. Ama pekmezle ve içinin muhallebisini değiştirerek.Görünce yeniden hatırladım ve  bende  bunu denemeliydim dedim. Bugün ise kursta yaptığımız Yılbaşı sergisine ve tatlıyı yaparak götürdüm. Tatlı herkesten tam not oldu. Bu yüzden mutlaka denemelisiniz.

Ben muhallebide ufak bir değişiklik yaptım ve de pekmezli karışımın biraz ölçüsünü değiştirdim. Gelelim tarife

Malzemeler

18 adet etimek
1,5 su bardağı pekmez
3 su bardağı kaynar su
Muhallebi için
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
2 tepeleme yemek kaşığı nişasta
2 tepeleme yemek kaşığı un
3 yumurta sarısı
1 paket vanilya (ben çubuk vanilya kullandım)
200 gr labne
1 tatlı kaşığı tereyağı
Dövülmüş ceviz

Yapılışı

Bir kasede sıcak su ve pekmez karıştırılır.

Krema için toz şeker, un, nişasta ve yumurta sarıları karıştırılır. Üzerine süt dökülerek ocağa alınır ve koyulaşıncaya kadar pişirilir. Bu arada bir çubuk vanilya ikiye bölünerek ve taneleri çıkarılarak içine atılır veya 1 paket vanilya eklenir.Piştikten sonra ocaktan alınır. İçinde vanilya çubuğu alınır.Önce tereyağ içine atılarak eritilir. Sonrasında labne eklenir ve iyice karıştırılarak krema kıvamına getirilir. 5 dakika kadar beklenir ve ılınması sağlanır. Ama sıcağa yakın bir ılıklık olmalıdır.

Etimekler pekmezli karışıma batırılır ve servis tabağına dizilir.Üzerine bir iki kepçe daha pekmezli karışım gezdirilir. Servis tabağındaki peksimetlerin üzerine muhallebinin bir kısmı dökülür. Üzerine dövülmüş ceviz serpilir. Üzerine yeniden peksimetler ıslatılarak dizilir ve yeniden bir iki kepçe daha pekmezli karışım gezdirilir.Üzerine yeniden muhallebi dökülür.

Bu ölçüler ile kare bir borcam kullanıyor iseniz 2 kat etimek dizerek , dikdörtgen bir kalıp kullanıyor iseniz 3 kat etimek dizerek tatlınız hazırlanır. Buzdolabında en az 5-6 saat tercihen bir gece bekletilir.
Üzerine tarçın ve ceviz serpilerek servis edilir.

Afiyet olsun



Servis kabındaki peksimetlerin üzerine muhallebinin yarısını yayın. Üzerine kıyılmış ceviz serpin ve diğer peksimetleri de pekmezli sıcak su ile ıslatıp üzerlerine dizin. Kalan muhallebiyi peksimetlerin üzerlerine yayın, bolca Hindistan cevizi ve kalan cevizleri serpin ve buzdolabında 2-3 saat bekleterek servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder