Sayfalar

8 Ekim 2015 Perşembe

Ispanaklı baklalı çorba







Kuru baklalı bu çorbayı La Cucina İtaliana dergisinin Ekim sayısında görünce hemen yapmak istedim. Ama evde pazı yoktu yerine ıspanak koydum. Makarnayı ise kendim yapmadım ve hazır makarna koydum.Pişme işleminde biraz değişiklik yaptım ama olsun bu çorba da çok güzel oldu


Malzemeler

2-3 kök ıspanak
1 adet havuç
1 adet kuru soğan
1-2 diş sarımsak
1 su bardağı kuru bakla
1 çay bardağı küçük makarna
Zeytinyağı, Tuz, karabiber ,
1 su bardağı tavuk suyu
4 su bardağı su


Yapılışı

1 su bardağı kuru bakla bir gece önceden ıslatılır. 10-12 saat suda bekletilen baklalar süzülür, yıkanır ve bir kenarda bekletilir.

Soğan yemeklik olarak küçük doğranır, havuç küçük küpler halinde doğranır. Soğan ve havuç biraz zeytinyağı konulmuş tencerede kavrulur. Daha sonra ıslatılmış bakla ve küçük doğranmış sarımsaklar eklenir ve kısa bir süre daha karıştırılır. Tavuksuyu ve su eklendikten sonra karışım kaynamaya başlandığında yıkanmış ve ince kıyılmış ıspanaklar eklenir.Makarna, tuz ve karabiber eklenir .

Tüm malzemeler pişinceye kadar 15-20 dakika orta ateşte kaynatılır ve sıcak sıcak servis edilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder