Sayfalar

28 Ekim 2015 Çarşamba

Aşure





Aşure sevdiğim tatlılardan birisi. Ama hiç bir sene bu seneki kadar güzel yapamamıştım. Bu sene tarifi  hem daha uzun süre karıştırdım hemde içine koyduğum her şeyi ölçerek ekledim. Birde toz şekeri en başında değil belli bir süre kaynattıktan sonra ekledim. Sanırım buda kıvamının güzel olmasına neden oldu. Birde biraz daha tatlı isterseniz şeker ekleyebilirsiniz. Biz aşırı tatlı sevmediğimiz için göreceli olarak benim koyduğum şeker miktarı size az gelebilir


Malzemeler


  • 1 su bardağı buğday
  • 1 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1/2 su bardağı pirinç
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 4-5 adet kuru incir
  • 6-7 adet kuru kayısı
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1 adet elma
  • 1 adet vanilya cubuğu ve 1 paet vanilin
  • 1 adet çubuk tarçın


Üzeri için
Toz tarçın, Hindistan cevizi,susam, kuş üzümü, dövülmüş fındık, dövülmüş ceviz,toz antep fıstığı ve nar

Yapılışı

1 su bardağı buğday derin bir tencere içine konur, Güzelce yıkanır ve üzerini 1 parmak geçecek kadar su konularak bir gece suda bekletilir.

Ertesi gün bu buğdayın üzerine yeniden üzeri 2 parmak geçecek kadar su konur ve uzun süre pişinceye kadar kaynatılır. (Ben düdüklü tencerede yarım saat pişirdim).

Bu arada bir kaseye konan küçük kesilmiş kayısıların üzerine kaynar su dökülür. Başka bir kapta incirler yıkanır, küçük kesilir ve üzerine kaynar su dökülür. Kuru üzümler bir kaseye konur ve kaynar su dökülür ve bu üç malzeme sıcak suda bekletilir.

Pişen buğday daha büyük bir tencereye konur. Üzerine haşlanmış kuru fasulye ve haşlanmış nohut , 2 kaşık pirinç eklenir 1,5 - 2 litre kadar sıcak su konur ve kısık ateşte en az 30 -40 dakika pişirilir. Bu arada bir adet kabuk tarçın ve çubuk vanilya uzunlamasına ikiye bölünerek tencereye eklenir.

Sürenin sonunda toz şeker dökülür, küçük kesilmiş elmalar eklenir ve en az 15-20 dakika da şeker ile kaynatılır.

Daha sonra suda bekletilen, kuru kayısı,kuru incir ve kuru üzüm eklenir ve 10 dakika daha kaynatılır.

Tüm malzemeler piştikten sonra ocak kapatılır ve bir kepçe yardımı ile aşure servis edilecek kaplara konur.

Aşure iyice soğuduktan sonra üzerine istenilen malzemeler ile ile süslenir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder