Sayfalar

2 Kasım 2015 Pazartesi

Chia tohumu ile unsuz kek



Kek severler için , unsuz bir kek tarifim var. Bu kekin içinde fındık unu ve chia tohumu bulunmakta. Tarifi İnstagramda "İncitadında"nın sayfasında gördüm ve bende denemek istedim. Ama ben ölçülerde biraz oynama yaptım. Birde granül kahve yerine kakao kullandım. Gayet lezzetli ve de sağlıklı bir kek oldu.

Malzemeler

3 yumurta
1 çay bardağı esmer şeker
60 gr tereyağı
80 gr bitter çikolata ( 1 paket kare olanlardan)
2 çay bardağı fındık un
1 çay bardağı chia tohumu
1 tatlı kaşığı pudra şekeri
1 çorba kaşığı kakao
2 çorba kaşığı su

Yapılışı

Tereyağ ısıtılır ama kaynatılmaz. İçine çikolata parçalara bölünerek eklenir ve erimesi sağlanır. (veya bu işlemi mikrodalga fırında da yapabilirsiniz)

Yumurta ve esmer şeker rengi dönünceye kadar mikser ile çırpılır. Bu karışıma eritilmiş tereyağlı çikolata eklenir.

Fındıklar rondodan geçirilerek un haline getirilir. Chia tohumu da rondodan geçirilir ve un haline getirilir.Sıvı karışıma toz fındık ve toz chia tohumu eklenir. Kakao ve 2 kaşık su eklenerek mikserle çırpmaya devam edilir.

Hazırlanan kek hamuru 20 X 20 lik bir kare kek kalıbına dökülür ve 180 derece de  15-20 dakika pişirilir. Ilındıktan sonra istenirse biraz pudra şekeri serpilir ve parçalara bölünerek servis edilir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder