Sayfalar

23 Kasım 2015 Pazartesi

Fırın sütlaç




Dün Şef Arda Türkmen'in televizyon programında Fırın Sütlaç yaptığını görünce program biter bitmez bende yaptım. Daha öncede farklı tariflerle yapmıştım ama bu kez tamda onun belirttiği ölçüler ile yaptım ve çok da güzel oldu. Ama ben içine damla sakızı eklemedim.

Malzemeler

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı su
Yarım su bardağı pirinç
1 çorba kaşığı pirinç unu
1 çorba kaşığı nişasta
1 paket vanilya

Yapılışı

Su ve pirinç bir tencereye konur ve su bitinceye ve pirinçler yumuşayıncaya kadar pişirilir.

Süt, toz şeker, pirinç unu ve nişasta bir kapta nişasta ve pirinç unu eriyinceye kadar karıştırılır ve  pişen pirinçlerin bulunduğu tencereye yavaşça dökülür.

Sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirilir.

Pişen sütlaç fırın kaplarına paylaştırılır ve 180 derece 20 - 25 dakika fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.  Fırında bu sütlaçlar pişerken altına su bulunan bir fırın tepsisi konur. Bu sayede sütlacın içi katı olmayacaktır.  Pişen sütlaçlar oda sıcaklığına geldikten sonra buzdolabında bir kaç saat bekletilir ve servis edilir

Afiyet olsun

Bu ölçüler ile 6 -7 kase sütlaç çıkmaktadır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder