Sayfalar

17 Mart 2016 Perşembe

Muzlu pekmezli kek




Rafine şekeri bir şekilde hayatımızdan çıkarmalıyız. Ama bu ne yazık ki pek mümkün değil. (En azından kendi adıma çok zor. Çünkü tatlıyı, keki, kurabiyeyi çok seviyorum ) O zamanda nasıl azaltabiliriz bu konuda yeni tarifler geliştirmeye çalışıyorum.Bugün sizlerle paylaşacağım kek de tam buğday unu ile hazırlanan ve içinde rafine şeker olmayan yumuşacık bir kek. Denemenizi öneririm.

Üstelik bu keki hazırlarken mikser bile kullanmıyorsunuz. Sadece bir çatal size karıştırma işlemi için yeterli olacaktır.

Birde bu kek için muffin kağıtları gibi dikdörtgen kağık kek kalıbı kullandım.Bu tip kağıt kalıplar bulursanız böyle az ölçüler ile hazırlayıp sık sık farklı lezzetler hazırlayabilirsiniz. Yada bir arkadaşınıza çay içmeye giderken kendi hazırladığınız keki böyle kalıplar ile götürüp farklı bir sunum yapmış olursunuz

Malzemeler


  • 1 su bardağı tam buğday unu
  • 1 adet olgun muz
  • 1/3 su bardağı pekmez
  • 1/3 su bardağı zeytinyağı
  • Yarım su bardağı süt
  • 1 yumurta
  • 1 çay  kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • Yarım su bardağı iri dövülmüş ceviz


Yapılışı

Yumurta ve pekmez bir çatal yardımı ile karıştırılır. Olgun muz eklenir ve çatal ile ezilir. Süt,zeytinyağı eklenir ve bir süre daha karıştırılır.

Tam buğday unu, kabartma tozu ve karbonat eklenir ve tüm malzemeler karışıncaya kadar kısa bir süre daha çatal ile çırpılır. Küçük bir kek kalıbına dökülür. Ben 10 X 20 bir kağıt kek kalıbı kullandığı için kalıbı yağlamadım.

180 derece önceden ısıtılmış fırında 20 - 25 dakika pişirilir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder