Sayfalar

5 Ağustos 2016 Cuma

Domates Reçeli




Domates reçeli dedim ama ben kireç suyunda bekletmediğim için benim ki marmelat gibi oldu. Tadı aynı nasıl olsa :) Bu reçeli  lise yıllarında  yapmıştım. Ama o zaman domatesleri kireç suyunda bekleterek hazırlamıştım. O dönemlerde kireç suyunu daha rahat buluyorduk. Bu günlerde bulması biraz daha zor. Bu yüzden kireç suyunda bekletmeden hazırladım , domatesler eridi ve domates marmelatı oldu :)

Mis gibi tarçın ve karanfil kokuları ile gayet kıvamında ve farklı bir reçel yapmak isteyenler için denemelerini öneririm.


Malzemeler

  • 1,5 kilo uzun domates
  • 4 su bardağı tozşeker
  • 3 su bardağı su
  • 1 adet elma
  • Yarım limon suyu
  • 2 adet kabuk tarçın
  • 8-10 adet karanfil



Yapılışı

Domateslerin kabuğu soyulur. Bu işlemi kolay yapabilmek için domateslerin üzerine bir artı işareti yapılır. Kaynayan suyun içine atılır ve 10 saniye tutulup geri alınır. Bu sayede kabuklar kolayca ayıklanacaktır.

Kabukları ayıklanan domateslerin dip kısmı kesilir ve içindeki suyu ve çekirdekleri hafifçe bastırarak çıkarılır.Burada çok sıkmadan nazikçe bu işlem yapılmalıdır.

Toz şeker ve su kaynatılarak şerbet yapılır. Şerbet kıvamına geldikten sonra tarçın, karanfil ve çekirdekleri çıkarılan domatesler eklenir. Rendelenen elma eklenir. Yarım saat kırk beş dakika kadar kaynatılır. Kıvam aldığında limon suyu sıkılır. Bir dakika daha kaynadıktan sonra ocak kapatılır ve ılıkken kavanozlara konulur.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder