Sayfalar

17 Ağustos 2016 Çarşamba

Fasulye diblesi




Bu yemek  bir Karadeniz yemeği. Orada çok sık yapılan bir yemek ben ilk kez denedim ve biz çok beğendik. Ben orjinalinden farklı olarak pirinç yerine bulgur kullandım. Bence daha besleyici ve lezzetli oldu. Keyif sizin, siz hangisini isterseniz onu kullanabilirsiniz.


Malzemeler


  • 500 gr taze fasulye
  • 1 çay bardağı pilavlık bulgur
  • 1 büyük boy soğan
  • 2 büyük boy domates
  • 3 diş sarımsak
  • Zeytinyağı, tuz


Yapılışı

Fasulyeler  yıkanır , ayıklanır ve birer santim olarak kesilir.Soğan yemeklik olarak doğranır.

Bir tencereye zeytinyağı konularak ısıtılır. Soğan eklenerek rengi dönene kadar kavrulur. Daha sonra fasulye ve sarımsak eklenir ve 5 dakika daha kavrulur.

Domates rendelenir ve bulgur ile birlikte tencereye eklenir. Tuz ve su eklenerek pişirilir ve ılık olarak servis edilir.

Afiyet olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder