Sayfalar

4 Ağustos 2016 Perşembe

Fit Browni





Zaman zaman rafine şeker olmayan şeyler yapmayı seviyorum. Hep söylediğim gibi bir şekilde rafine şekeri azaltmalıyız. Bu yüzden bu tarifi  paylaşmak istedim. Rafine şeker yerine hurma ile tatlandırılan bu pişmeyen browniyi bence çok beğeneceksiniz.Tarif İnstagramda severek takip ettiğim @mintyandbee sayfasında görmüştüm. Ben biraz değiştirdim. Yapanlara şimdiden afiyet olsun


Malzemeler


  • 10 - 12 adet hurma
  • Yarım su bardağı badem
  • Yarım su bardağı kuru üzüm
  • 100 gr bitter çikolata


Yapılışı

Çikolata benmari usulu eritilir. (ya da mikro dalga fırında eritilebilir)

Badem rondoda parçalanır ve bir kaseye alınır. Çekirdekleri çıkarılan hurmalar ve kuru üzümler rondodan geçirilir ve püre haline getirilir.

Bademlerin bulunduğu kaseye bu püre ve erimiş çikolata konur ve bir kaşık yardımı ile karıştırılır.

Strech serili bir kare fırın kabına bu karışım dökülür (benim kullandığım kabın ölçüleri 15 X 20 ). Üzeri düzeltilir ve buzdolabında en az 3-4 saat soğutulur. Dilimleyerek servis edilir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder