Sayfalar

15 Eylül 2015 Salı

Fırında Parmesanlı Kabak







Kabak tadında diye bir deyimimiz var biliyorsunuz. Bu deyim tatsız olmak anlamına geliyor .Bu sanırım kabağın tek başına gerçekten hiç tadı olmamasından geliyor. Ama öyle güzel bir sebze ki bir çok farklı katkılar ile ona farklı tatlar verebiliyorsunuz. Bu yüzdende ben kabak ile çok sık farklı yemekler yapıyorum. La Cucina Italiana dergisinin Eylül sayısında Fırında Permasanlı Kabak tarifini görünce hemen yapmak istedim. Ama ben yine biraz değiştirdim :) Tarifte bulunan unu çıkardım çünkü bence mısır unu yeterli olacaktı. Ayrıca lezzet katsın diye sarımsak ekledim. Gravyer peynir yerine de evde kaşar peynir vardı ben kaşar peynir koydum. Börek gibi harika bir tat oldu.



Malzemeler


  • 250 gr tuzsuz lor peyniri
  • 100 gr  rende permasen 
  • 1 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı mısır unu
  • 4 adet kabak
  • 3 yumurta
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 100 gr kaşar peynir
  • 2-3 diş dövülmüş sarımsak
  • Tuz,Karabiber
  • 2-3 dal taze kekik yoksa biraz kuru kekik


Yapılışı

Kabaklar yarım santim kalınlığında dilimlenir ve üzerine tuz serpilerek 1-2 saat bekletilir. Sürenin sonunda temiz bir havlu ile kabaklar kurulanır ve bir kenara alınır

Süt, lor peyniri ve yumurta çırpılır. Bu karışıma rendelenen kaşar peynir ve permasen peynirin yarısı konur.Karabiber ve tuz eklenir. (Bence çok az tuz konulmalı çünkü permasen biraz tuzlu bir peynirdir.) Mısır unu ve zeytinyağı eklenerek karıştırılır.

Kare bir fırın tepsisi biraz zeytinyağ ile yağlanır. Kurulanan kabakların yarısı tepsiye dökülür ve düzgünce yayılır. Üzerine karışımın yarısı dökülür. Üzerine kalan kabaklar ve kalan karışım dökülür ve bir spatula yardımı ile düz bir şekil verilir.

Üzerine kalan parmesan ve kekik serpilerek 180 derece fırında 40 dakika kadar pişirilir. Ilık olarak servis edilir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder