Sayfalar

4 Eylül 2015 Cuma

Satsumalı Soğuk Kuşburnu Çayı




Eylül ayına geldik ama hala sıcaklar devam ediyor. Bu sıcak günlerde farklı bir soğuk çay önerisi hazırladım. Tarifi La Cucina Italiana dergisinin Eylül sayısında gördüm ve hemen satsuma alarak soğuk çayı yaptım. Ama ne yazık ki zencefil almayı unutunca onun yerine kabuk tarçın ile yaptım. Tarçın da çok yakıştı ama ilk fırsatta zencefil ile hazırlayacağım :)

Malzemeler


  • 2 adet poşet kuşburnı çayı
  • 3 su bardağı kaynar su
  • 1 adet kabuk tarçın veya 1 çay kaşığı taze zencefil rendesi
  • 2 çorba kaşığı bal
  • 2 adet satsuma
  • 1/2 adet limon suyu


Yapılışı

Bir kavanoza veya sürahiye kaynar su konur ve üzerine poşet kuşburnu çayı konur. Tarçın veya rende zencefil eklenir ve 5-10 dakika ılınması beklenir.

Ilındıktan ve demlendikten sonra poşet çaylar içinden alınır ve satsumalar sıkılarak içine eklenir. Limon suyu ve bal eklenerek bir kaşık yardımı ile karıştırılır.

Buzdolabında soğuduktan sonra servis edilecek bardaklara kırık buz ve nane yaprakları eklenir. Soğuk çay dökülür ve satsuma dilimleri ile süslenerek servis edilir.

Afiyet olsun

1 yorum:

  1. Özlem Hanım Merhabalar,

    Öncelikle Ramazan Bayramı’nızı kutluyorum ve bu bayramın hepimize sağlık, sıhhat ve mutluluk getirmesini diliyorum.

    Sağlıklı beslenme ve düzenli spor yaparak bazı bitki ve meyve çaylarını içmek kilo vermeyi hızlandırıyor.

    Çocukluğumdan beri severek içtiğim çaylardan biridir kuşburnu çayı. Hem rengini hem de mayhoş tadını çok seviyorum. Ne zaman kuşburnu çayı içsem çocukluğumu hatırlattığından mıdır nedir bir mutluluk gelir bana. Zayıflamaya yardımcı bir çay oluşu da onu vazgeçilmez kılıyor. Kuşburnu çayı; vücuttan fazla tuzun ve suyun atılmasına yardımcı olur. Aynı zamanda metabolizmayı hızlandırarak kilo vermeyi kolaylaştırır. Zayıflamaya yardımcı olan çaylar hakkındaki yeni yazımı okumanız için sizinle de paylaşmayı isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/kilo-vermeye-yardimci-5-cay/

    Güzel okumalar dilerim,
    sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil