Sayfalar

8 Şubat 2016 Pazartesi

Balkabaklı Kek




Balkabağının sadece tatlı olarak tüketmek yerine kekin içinde yesek nasıl olur acaba. Sayısız faydası olan balkabağını kek olarak denemek istedim. Un olarak tam buğday unu   ve şeker olarak da çok az esmer şeker kullandım. Böylece çok lezzetli , az şekerli bir kek ortaya çıktı. Diyet yaptığınız dönemlerde de sadece 1 küçük bir dilim olmak koşulu ile yiyebileceğiniz kadar da sağlıklı.
Benim kilo sorunum yok ve de çok tatlı olmasını istiyorum diyenler şeker miktarını 1 su bardağına çıkarabilirler. keyif sizin :)

Balkabağı A , C ve E vitaminleri bakımından ve çinko, magnezyum, kalsiyum, fosfor minaralleri bakımından zengin. Ayrıca yüksek lif oranı nedeniyle diyet yapılan dönemlerde tavsiye edilmektedir. İçinde bulunan beta karoten sayeninde kalp hastalarında kötü kolestrolun düşmesine yardımcı oluyor.

Malzemeler


  • 3 yumurta
  • Yarım su bardağı esmer şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • Yarım su bardağı süt
  • 2,5 su bardağı tambuğday unu
  • Yarım su bardağı zeytinyağı
  • 2 su bardağı rende balkabağı
  • Yarım su bardağı iri dövülmüş ceviz
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu
  • Balkabağı baharatı ( yarım çay kaşığı toz tarçın ve toz zencefil, havanda dövülmüş ve toz haline getirilmiş 1-2 kakule, 2-3 karanfil )


Yapılışı

Yumurta ve esmer şeker mikser yardımı ile krema kıvamına gelinceye kadar çırpılır. Üzerine  süt,yoğurt ve zeytinyağı eklenerek biraz daha çırpılır.

Un, kabartma tozu ve vanilin ve balkabağı baharatı eklenir ve bir spatula yardımı ile karıştırılır.

En son rende balkabağı ve dövülmüş ceviz eklenerek tüm malzemeler karıştırılır.

180 derecede önceden ısıtılmış fırında 30 - 35 dakika kadar pişirilir. Ben 25 x 25 ölçülerinde bir fırın kabı kullandım.

Bu kek çok kabarık olmayan ince bir kek olacak.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder