Sayfalar

4 Eylül 2014 Perşembe

Havuçlu labneli kek




Merhaba
Bu tarifi bir ilk önce aldığım yemek dergilerinden birinde görmüş ve nasıl olacağını merak ederek hemen yapmıştım.Klasik kek kadar kabarık olmayan harika bir lezzetti. Ancak ne yazık ki yemek defterime yazmadığım için bu tarife uzun süre dergilerin içinde bulamadım. Sonra bir gün internette gezinirken ismini şimdi hatırlayamadığım bir sitede bu tarifi buldum ve hemen not aldım ve yapmaya karar verdim. Gerçi her zaman ki gibi ben biraz malzemeleri ve ölçüyü değiştirdim.Tarifte 4 yumurta yazıyorken ben çok yumurta kokusu olmaması için yumurtayı 3’e indirdim ve şekeri de azalttım.  Birde havuca bence tarçın ve vanilya daha çok yakıştığı için tarifteki portakal kabuğunu tarçın ve vanilya ile değiştirdim. Gelelim tarife


Malzemeler


3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
½ su bardağı sıvı yağ
1 paket labne (200 gr)
2 su bardağı un
2 adet havuç
1 tatlı kaşığı tarçın
sıvı vanilya


Yapılışı
Yumurta ve şeker mikser ile iyice çırpılır.En az 3-4 dakika çırpmanızı tavsiye ederim.


Yağ ve labne peyniri buna eklenir ve kısa bir süre daha çırpılır.


Un,kabartma tozu ve tarçın eklenerek çırpılır ve birkaç damla vanilya eklenir (Eğer sıvı vanilya yoksa toz vanilya kullanabilirsiniz ama sıvı vanilyanın kokusu ve tadı daha yoğun). Ancak un eklendikten sonra çok fazla çırpılmamalıdır.


Havuç eklenir ve spatula yardımı ile kek hamuruna yedirilir ve 22 cm lik yuvarlak kek kalıbına dökülür.


180 derecede 20-25 dakika pişirilir.


Fırından ilk çıktığında kabarık oluyor ama sonra sönüyor bu sorun değil merak etmeyin. Üzerine tarçınla karıştırılan pudra şekeri döküp servis edebilirsiniz

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder