Sayfalar

16 Eylül 2014 Salı

Köz patlıcan çorbası





Farklı bir çorba yapmak isteyenlere Köz patlıcan çorbasını öneririm. Son derece pratik ve lezzetli bir çorba. Közlediğiniz patlıcanlar ile veya hazır konserve ile yapabilirsiniz.  

Bir de ben çorbaların üstüne koyacağım kırmızı biberi eritilmiş tereyağ ile yapmıyorum. Bunun yerine bir İzmir'li olarak zeytinyağ içinde beklettiğim pul kırmızı biber koyuyorum.  Küçük bir kavanoza da zeytinyağ ve  1-2 tatlı kaşığı pul biberi bekletiyorum. Bu iki malzeme bir araya geldiğinde 5-10 dakika içinde zeytinyağı hemen kıpkırmızı oluyor. Bu hazırlanan karışımı istediğiniz zaman istediğiniz çorbaya kullanabilirsiniz.

Ayrıca ben tavuk suyunu hazır almak yerine evde yapıyorum.Bunun içinde başka bir şey de kullanmak üzere haşlanan tavuk suyunu su bardaklarına koyarak derin dondurucuya koyuyorum. Böylece istediğim zaman çorbalara veya pilavlara koyuyorum.


Malzemeler


  • Yarım kavanoz köz patlıcan veya 2 adet közlenmiş patlıcan
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 3 su bardağı su
  • 2 su bardağı tavuk suyu 
  • Tuz,karabiber
     Üzeri için zeytinyağlı pul biber

Yapılışı

1- Sıvı yağ ısındıktan sonra un eklenerek kavrulur.

2-Kavrulan unun rengi döndükten sonra küçük parçalara ayrılan közlenmiş patlıcanlar eklenir . Tuz ve karabiber de eklenerek 2 dakika daha kavurmaya devam edilir.

3-Su ve tavuk suyu eklenerek,karıştırarak pişirmeye devam edilir. (Evde tavuk suyunuz yoksa 3 bardak yerine 5 bardak su koyarak ve hazır bulyon kullanarak da bu çorbayı hazırlayabilirsiniz)

4-Pişen çorbanızı isterseniz üzerine zeytinyağlı pul biber koyarak servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder