Sayfalar

3 Eylül 2014 Çarşamba

Kabaklı Bulgur pilavı



Bizim evde bulgur pilavı çok yapılır. Bu yüzdende çeşitli sebzeler ile farklı bulgur pilavları pişiriyorum . Ama kabak ile yapmak hiç aklıma gelmemişti. Geçenler de kardeşim Zeynep'te yemekteydik. Bulgur pilavını kabak ile pişirmişti ve tadı harika olmuştu.  Bunu görünce kabak ile yapmak niye benim aklıma gelmedi diye de kendime kızdım:::))))  Ayrıca bulgur pilavını hep zeytinyağlı yaparım böylece soğuk olarak da servis edebiliyorsunuz. (Tabii bir İzmirli olarak başka bir şey beklenmez sanırım:::))

Malzemeler


  • 1 adet kabak
  • 1 orta boy soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1,5 su bardağı bulgur
  • 3,5 su bardağı su
  • dereotu
  • tuz,karabiber,pul biber
  • zeytinyağı
Yapılışı

1-Kabaklar ayıklanır ve küçük küpler halinde kesilir.

2-Soğanlar yemeklik olarak doğranır.(Ben soğan çok büyük olduğu için yarısını kullandım siz orta boy soğanın tamamını kullanabilirsiniz.

3-Tencerede önce 2 yemek kaşığı zeytinyağ ile kabaklar kavrulur ve bir kenara alınır.(Bu sırada çok az tuz ve karabiber eklenmelidir.)

4-Aynı tencereye soğanlar atılır ve kavrulur,soğanlar kavrulduktan sonra sarımsaklar eklenir  (bu aşamada yine tuz ve karabiber eklenmelidir)ve güzelce kavrulduktan sonra 3,5 su bardağı su tencereye dökülür ve su kaynamaya başladıktan sonra bulgurlar eklenir ve kısık ateşte pişirilir.

5-Pişme sırasında suyu yarı yarıya çektiğinde, daha önce kavurduğumuz kabaklar da buna eklenir. Tüm suyu çektikten sonra yemeğin altı kapatılır ve yarım demet dereotu ve kırmızı pul biber eklenerek demlenmeye bırakılır ve ılık olarak servis edilir. (Biz bulguru çok kuru sevmediğimiz için suyu 3,5 bardak koyuyorum siz eğer kuru bulgur severseniz 3 bardak su da koyabilirsiniz).

6-Piştikten sonra eğer  iyi kalite saf zeytinyağınız var ise yemeğin üzerine çok az gezdirerek servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun.




1 yorum: