Sayfalar

2 Eylül 2014 Salı

Kurutulmuş domates ile peynirli muffin






Muffini tuzlu olarak sevenler sanırım bu tarifimi sevecekler.Kurutulmuş domates ve peynir birbirine çok yakıştığından bir arada kullanmak istedim. Aslına bu tarifi muffin kalıpları yerine kek kalıbında da yapabilirsiniz ama ben sunumu da güzel olduğundan muffin olarak tercih ettim. Beş çayları ve pazar kahvaltı masalarının vazgeçilmezi olacağını tahmin ediyorum. Üstelik mikser kullanmadan bir çatal ile çırparak da yapılabildiğinden pazar sabahı kimseyi uyandırmadan, bunları hazırlayabilirsiniz ::))

Resimde arka planda gördüğünüz  benim kanaviçe olarak işlediğim bir tepsi.Kanaviçeyi çok seviyorum ve çok işlediğim için; bu panoyu duvara asmak yerine tepsi haline getirip kullanmak istedim.

Malzemeler


  • 2 yumurta
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 3/4 su bardağı yoğurt
  • 2 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1 çimdik toz şeker
  • Dereotu
  • 75 gr beyaz peynir
  • 5-6 adet kurutulmuş domates

Yapılışı

1-Oda sıcaklığındaki yumurta,yoğurt ve sıvıyağ bir çatal veya tel çırpıcı ile çırpılır.

2-Buna elenmiş un ve karbonat karışımı eklenir ve karıştırmaya devam edilir.

3-Tuz ve şeker eklenerek hamuru hazırlanır.

4-Bu karışıma küçük parçalara ayrılmış kurutulmuş domates, bir çatal ile ezilerek ufalanmış beyaz peynirler ve istediğiniz kadar dereotu eklenir.  (Ben bu tarifte 8-10 sap dereotu kullandım)

5-Muffin kaplarına konulan kek kağıtlarının içine birer kaşık olarak hamur konur. Ben evde kek kağıtları var diye onu kullandım; eğer evinizde kek kağıtları yoksa siz  kaplarınızı çok hafif yağlayarak hamuru koyabilirsiniz.

6-180 derece ısıtılmış fırında 12-15 dakika arasında pişirilir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder