Sayfalar

3 Eylül 2014 Çarşamba

Şeftalili İrmik tatlısı



Şeftali en sevdiğim yaz meyvelerinden birisi. Sadece meyve olarak yiyebileceğiniz gibi isterseniz reçel yapabilirsiniz, isterseniz kek içinde kullanabilirsiniz ya da isterseniz benim dün yaptığım gibi irmik tatlısının içinde kullanabilirsiniz. Ben dün 2  adet şeftali ile komposto yapmıştım.Biz de komposto yapılır ama sadece suyu içilip meyveleri yenilmediği için meyveleri bu tarifte kullanmak istedim.Buzdolabında soğuttuğunuz bu meyveli tatlı hem hafif hem de çok lezzetli.Gelelim tarife

Malzemeler


  • 2 adet komposto şeftali
  • 2,5 su bardağı süt (Yarım litre)
  • 3 yemek kaşığı irmik
  • 3-4 yemek kaşığı toz şeker
  • Vanilya 
  • Üstü için tarçın ve dövülmüş ceviz.


Yapılışı


1-Öncelikle şeftali kompostosu yapılır; meyvesi bu tarifte kullanılır suyu ise evdeki çocuklar tarafında afiyetle içilir. (2 şeftali, 5 bardak su ,yardım su bardak şeker ve tarçın ile pişilir.) Pişen ve soğuyan meyveler bir kaşık yardımı ile ezilir ve bir kenarda bekletilir. Yukarıda malzemeler listesinde bu kompostonun malzemeleri bulunmamaktadır)

2-Süt ve irmik bir tencereye alınır ve ocakta ağır ateşte sürekli karıştırılarak pişirilir.

3-Süt ve İrmik karışımı koyulaşmaya başladıktan sonra şeker, ezilmiş şeftali püresi ve vanilya bu karışıma eklenir. Ben şeker olarak 3 karışık şeker kullandım ama siz daha tatlı seviyorsanız 1-2 kaşık daha şeker koyarak daha tatlı yapabilirsiniz.

3-Tüm karışım yaklaşık 15- 20 dakika karıştırılır  ve pişen karışım kup bardaklarına veya kaselere pay edilir.

4-Soğuduktan sonra üstüne önce tarçın ve daha sonra dövülmüş ceviz konularak buz dolabında soğutulur ve servis edilir.


Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder