Sayfalar

20 Aralık 2015 Pazar

Çikolatalı Un helvası Topları




Benim gibi un helvası sevenler bu çikolatalı un helvası toplarına bayılacaklar.Dün Arda Türkmen Şefin programında gördüm ve bugün hemen yaptım. Ama ben evde fazla çikolata olmadığı için krema ile ganaj hazırladım ve ganaja batırarak topları hazırladım.Birde evde antep fıstığı olmadığı için benim ki fındıklı oldu :) Siz isterseniz Arda şef gibi isterseniz de benim önereceğim gibi hazırlayabilirsiniz. Keyif sizin

Malzemeler

1 su bardağı su
1 su bardağı toz şeker
125 gr tereyağı
1 yemek kaşığı sıvıyağ
8 yemek kaşığı un

Üzeri için

1 paket çikolata
100 gr krema
100 - 150 gr dövülmüş fındık

Yapılışı

Su ve şekeri küçük bir sos tenceresine konur ve eriyinceye kadar karıştırarak ısıtılır. Kaynamaya başladığında hemen ocak kapatarak bir kenarda bekletilir.

Tereyağ ve sıvıyağ bir tencereye konur eridikten sonra un eklenerek unun rengi dönünceye kadar 20 - 25 dakika kadar karıştırılarak kavrulur.

Unun rengi döndükten sonra hazırlanan şerbet dökülür ve karıştırmaya devam edilir. Çok kısa karıştırıldıktan sonra ocak kapatılır ve ılınmaya bırakılır.

Bir sos tenceresinde krema ısıtılır ama kaynatılmaz. Krema ısındıktan sonra ocak kapatılır ve bu ısı ile çikolata eritilir.

Ilınan helvadan avuç içi ile küçük toplar hazırlanır . Önce çikolatalı karışıma sonrada fındık kırıklarına bulanır ve buz dolabında bir kaç saat bekletildikten sonra servis edilir.

Afiyet olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder