Sayfalar

11 Aralık 2015 Cuma

Sakala Çarpan Çorba





Mercimek son derece besleyici bir bakliyat. Bu yüzden de sık sık tüketmeliyiz. Üstelik onu isterseniz farklı çorbalarda isterseniz da farklı salatalar ile kullanabilirsiniz. Bu kez size ara sıra yaptığım bir çorbayı paylaşmak istedim. Bu çorbayı daha önceki senelerde de yapıyordum ama bu kez internette araştırma yaparken adının "Sakala Çarpan Çorba" olduğunu öğrendim:) Bu çorba aslında Anadolu'nun pek çok yerinde yapılmakta ama aslında Afyon yöresine ait bir çorbaymış. Ve Çorbanın yöre halkı tarafından bilinen bir hikayesi varmış . Bir zamanlar yaşlı bir dedeye çorbayı ikram etmişler. Dede çorbayı kaşıkla değil kaseden içmiş . Çorbanın içinde bulunan erişteler dedenin sakalına yapışmış. O günden sonra ismi sakala çarpan çorbası olarak kalmış.

Ben ise çorbayı erişte ile değil şehriye ile yaptım ama bir gün erişteyi kendim yaparak deneyeceğim.

Malzemeler
  • 1 çay bardağı haşlanmış mercimek
  • 1 kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 su bardağı tavuk su
  • 2 su bardağı su
  • 1 çay bardağı tel şehriye
  • 2 tatlı kaşığı nane


Yapılışı

Soğanlar yemeklik olarak doğranır ve ısıtılmış zeytinyağı ile kavrulur. Soğanların rengi döndükten sonra haşlamış mercimek ve salça eklenir ve bir süre daha kavrulur.

Daha sonra tavuk suyu ve normal su eklenir ve su kaynadıktan sonra şehriye eklenir ve şehriyeler yumuşayıncaya kadar pişirilir. (Tavuk suyu yapımına buradan ulaşabilirsiniz)

Tüm malzemeler piştikten sonra nane eklenir.Birkaç dakika kadar daha kaynatılır ve sıcak olarak servis edilir.

Afiyet olsun

Püf noktası : Sizde benim gibi müsait zamanınızda birkaç su bardağı mercimeği haşlayıp soğuduktan sonra birer çay bardağı ölçerek buzdolabı poşetlerine koyabilirsiniz. Bu poşetleri buzdolabının dondurucu bölümünde bir kaç ay saklayabilirsiniz. Böylece istediğiniz zaman buzluktan çıkarıp istediğiniz şekilde kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder