Sayfalar

27 Aralık 2015 Pazar

Karnıbahar mücveri



Sebze sever birisi olarak Karnıbaharı da severim. Ama bu seneye kadar seneye kadar hep aynı yemekleri yapardım. Bu sene biraz farklı tarifler geliştirmek istedim. Ve karnıbar ile mücver yapmayı denedim. Bence kabak mücverden daha lezzetli oldu. bu kez kızartma yaptım ama bir daha ki sefere fırında deneyeceğim sizlerle onunda sonuçlarını paylaşırım. Birde ben bağlaması için tam buğday unu kullandım bence o sayede daha sıkı ve daha lezzetli oldu.

Malzemeler

500 gr karnıbahar
2 adet yumurta
2 yemek kaşığı tam buğday unu
100 gr rende kaşar
4-5 adet taze soğan
8-10 dal dereotu
8-10 dal maydanoz
Kızartma için sıvı yağ

Yapılışı

Karnıbahar yıkanır ve küçük parçalara ayrılır. Kaynar suya atılarak haşlanır. Ben çok az diri bıraktım ama siz isterseniz çok haşlayın. Benim çok pişirmeme sebebim daha sonra bir de kızartılacağı için çok yumuşak halde olmaması içindi.

Pişirilen karnıbahar bir kevgir ile süzülür ve soğumaya bırakılır. Soğuduktan sonra bir çatal yardımı ile ezilerek biraz daha küçük parçalara ayrılır.

Ezilen karnıbaharın üzerine doğranan taze soğan, dereotu ve maydanoz eklenir. Tam buğday unu, rende kaşar ve yumurta eklenir . Tüm malzemeler karıştırılır.

Tavada derin kızgın yağa bir kaşık ile karışım konur ve her iki tarafı güzelce kızartılır.

İsterseniz sarımsaklı yoğurt ile servis edilir.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder