Sayfalar

31 Mayıs 2015 Pazar

Muzlu Ananaslı Kek




Bu tarif Verfırına yarışmasında izleyerek yaptığım bir tarif. Ben çok küçük bazı değişiklikler yaptım. Ancak kesinlikle tarif defterinize eklemenizi öneririm son derece lezzetli.Ananas,muz,tarçın bir arada olunca fazla söze gerek kalmıyor. Ben sıvı yağ olarak fındık yağı kullandım ama siz isterseniz ayçiçek yağı veya mısırözü yağı da kullanabilirsiniz.

Malzemeler


  • 1/2 ananas
  • 1 muz
  • 2 su bardağı un
  • 1 + 1/3 su bardağı toz şeker
  • 3 adet yumurta
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • Yarım su bardağı dövülmüş ceviz
  • 2/3 su bardağı fındıkyağı


Yapılışı

1-Öncelikle Ananas dilimlenir ve küçük parçalar halinde kesilir  ve yağlı kağıt serili fırın tepsisine konularak 15-20 dakika 170 derecede pişirilir.Ananas pişerken 10 dakika sonrada dilimlenmiş muzları aynı tepsiye koyun ve pişirin. Böylece ananas yaklaşık 20 dakika muz ise 10 dakika fırında kalmış olacak.

2-Yumurta ve toz şeker mikser ile 5 dakika kadar çırpılır. Buna yağ eklenerek 1 dakika daha çırpılır.

3-Un,tarçın,kabartma tozu ve karbonat  başka bir kaba elenir.Buna dövülmüş ceviz ve fırında çıkarak ilk sıcaklığı geçmiş meyveler eklenir.

4-Kuru karışım ile yumurta, şeker ve yağ olan karışım birleştirilir ve bir spatula yardımı ile iyice karıştırılır ve yağlanmış kek kalıbına dökülür.

5-170 derecede 35-40 dakika pişirilir.

Ben 24 cm çapı olan bir kek kalıbı kullandım.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder