Sayfalar

28 Ocak 2016 Perşembe

Kuru Börülce Salatası



Sizde benim gibi börülceyi her hali ile sevenlerdenseniz bu salatayı seveceksiniz. Hem çok az malzemeli hem de gayet lezzetli ve doyurucu bir salata. Ben tüm kuru bakliyatları yaptığım gibi kuru börülceyi de haşlarken çok haşlayıp soğuduktan sonra buzdolabı poşetlerine koyarak porsiyonluk ayırıyorum. Sonrada derin dondurucuya kaldırıyorum. Böylece kullanmadan bir kaç saat önce çıkarıp rahatlıkla kullanıyorum. Bu salatanın  içine ben sadece 3 çeşit yeşillik koydum ama siz kendi damak tadınıza göre bunları çeşitlendirebilirsiniz.Roka veya nane ekleyebilirsiniz. Köz kırmızı biber de bu salataya çok yakışıyor.


Malzemeler

2 su bardağı haşlanmış kuru börülce
4-5 adet kuru soğan
Yarım bağ maydanoz
Yarım bağ dereotu
2-3 yemek kaşığı balsamik sirke veya elma sirkesi
4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz


Yapılışı

Haşlanan ve soğuyan kuru börülce derin bir salata kasesine konur. Üzerine ince kıyılan taze soğan, dereotu ve maydanoz eklenir.

Tuz, sirke ve zeytinyağı başka bir kasede sürekli karıştırarak sos haline getirilir ve salatanın üzerine dökülerek iyice karıştırılır ve servis edilir.

Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder