Sayfalar

21 Ocak 2016 Perşembe

Reçelli Kurupasta



Bu tarifi Yemek.com sitesinde gördüm. Aslında birçoğumuzun bildiği bir tarif sanırım.Ama küçük püf noktalarına dikkat edilmesi gerekiyor. Bu kurabiyenin kıvamında olması için tüm malzemelerin oda sıcaklığında olması gerekiyor.Bir de  un az gözükebilir ama yeteri kadar yoğrulunca tam kıvamında bir hamur elde ediliyor.Belki en fazla 1 kaşık daha un eklenebilir ama kesinlikle daha fazla eklenmemeli. Ben içine portakal reçeli koyarak yaptım ve mis gibi oldu.Siz evde hangi reçel var ise onunla yapabilirsiniz.


Malzemeler


  • 125 gr tereyağı
  • 3/4 çay bardağı yoğurt
  • Yarım çay bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket vanilin
  • Yarım paket kabartma tozu
  • birkaç damla limon
  • Limon veya portakal kabuğu rendesi
  • Üzeri için pudra şekeri


İstediğiniz bir reçel (Ben portakal reçeli kullandım)

Yapılışı

Kabartma tozu yoğurma kabına konur ve üzerine birkaç damla limon sıkılarak köpürmesi sağlanır. Daha sonra oda sıcaklığındaki tereyağı, yoğurt eklenir , Toz şeker eklenir ve tüm malzemeler karıştırılır.

En son olarak un ve vanilin eklenerek yoğrulur. Hazırlanan hamur  2 parçaya ayrılır. Parçalardan birisi bir merdane ile  25 - 30 cm çapında açılır ve 8 parçaya kesilir. Diğer parçaya da aynı işlem yapılır.

Kesilen parçaların uzun kenarına istediğiniz bir reçel konur ve kıvrılarak yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir.

Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 10 -12 dakika pişirilir. İlk sıcaklığı gittikten sonra üzerine bir çay süzgeci ile  pudra şekeri serpilir.

Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder