Sayfalar

8 Ocak 2016 Cuma

Nohutlu Pırasa




Pırasa eskiden sevmeden yediğim tek sebze idi . Ama artık onuda severek yemekteyim. Üstelik bu kez nohutlu ve portakallı olarak pişirdim. Portakallı Nohutlu pırasa son derece lezzetli oldu. Benzer bir yemeği aslında Sedef İyibarın televizyon programında gördüm ama daha sonra nasıl yaptığını hatırlamayınca kendime göre bir tarif geliştirdim :) Yine kendi yöntemim ile her şeyi çiğden koyarak pişirdim. Bence bu yöntemi sizde denemelisiniz.

Malzemeler


  • 1 kilo pırasa
  • 1  boy kuru soğan
  • 1 boy havuç
  • Yarım su bardağı portakal suyu
  • Yarım su bardağı haşlanmış nohut
  • Tuz ve isteğe bağlı kesme şeker


Yapılışı

Pırasalar yıkanır ve ince ince doğranır. Tencereye doğranan pırasa ve yemeklik doğranan kuru soğan, temizlenen ve doğranan havuç konur. Haşlanmış nohut eklenir .Yarım su bardağı portakal suyu ve bir su bardağı su eklenir. Tuz ve isteğe bağlı olarak 1 kesme şeker konur ve kısık ateşte pişirilir.

Soğuk veya ılık servis edilir. Benim önerim ılık olarak servis edilmesi

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder