Sayfalar

10 Ağustos 2015 Pazartesi

Fırında Kremalı Şeftali (Clafoutis)





Yazın bu sıcak günlerinde meyve ile yapılan tatlıları seviyorum. Bu tarifi bir süreden beri takip ettiğim bir blogda gördüm ve hemen yapılacaklar listesine de kaydettim. Damy's Kitchende gördüğüm bu tarif onun da belirttiği gibi ne kek, ne muhallebi. Ben bu tarifi şeftali ve kiraz ile yaptım. Vişne, kayısı veya kırmızı erik gibi hafif ekşimsi meyveler ile de çok güzel olacaktır. Çok tatlı meyveler ile çok baygın bir tadı olacağından önermiyorum. Birde bence soğuk olarak ve de en az 3-4 saat buzdolabında bekletilerek yenilirse çok daha güzel oluyor. Ben ilk yaptıktan bir saat kadar sonra hafif ılınınca yedim. Çok güzeldi ama ertesi sabaha kalan ve buzdolabında bekleyen parçası bence çok daha lezzetli idi. Karar sizin :)

Birde bu bir Fransız tatlısı imiş ve de adı clafoutis'miş. Ama ben adını bile telafuz edemediğim bu tatlıya  Fırında Kremalı Şeftali demek istiyorum:)

Malzemeler


  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket krema (200 gr)
  • 2 yumurta
  • 1/3 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı vanilya özütü (veya bir paket vanilin )
  • 3 şeftali
  • 10-12 adet kiraz


Yapılışı

1-Şeftaliler ayıklanır ve küçük parçalar halinde kesilir, Kirazları çekirdekleri çıkarılır ve ikiye bölünür.

2-Yağlı kağıt serili fırın kabına meyveler dökülür ve elle düzeltilir.

3-Meyveler dışındaki tüm malzemeler bir kaseye konur ve bir çırpıcı ile tüm malzemeler birbiri ile karışıncaya kadar karıştırarak fırın kabındaki meyvelerin üzerine düzgünce dökülür.

4-180 derecede 25-30 dakika pişirilir ve ılık veya soğuk olarak servis edilir

Ben 20 X 20 kare bir fırın kabı kullandım

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder