Sayfalar

3 Ağustos 2015 Pazartesi

Pratik tatlı (Kedidili bisküvi ile)




Kedidili  bisküviler ile hazırlanan bu pasta gerçekten çok pratik. Pişmeden yapılan bu tarifi seveceğinizi umuyorum. Aslında bu Tarifi Sibel Yalçın'ın internet sitesi evatolyesi.com da görüp çok beğenmiştim. Gerçi ben tarifi biraz değiştirdim. İç dolgusu için krema ve çikolata ile ganaj hazırladım. Sibel hanımın yaptığında ganaj yok. Yani onun ki daha da pratik :) Gelelim tarife

Malzemeler


  • 10 adet kedidili büskivi
  • Yarım çay bardağı su
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı nescafe
  • 100 gr krema (yarım paket)
  • 80 gr çikolata (1 paket)
  • 100 gr Hindistan cevizi (1 su bardağı kadar)



Yapılışı

1-Su,şeker ve nescafe geniş bir kasede eritilir ve bekletilir

2-Krema bir sos tenceresinde ısıtılır ve parça çikolatalar içine atılarak ve sürekli karıştırarak eritilir. Hazırlanan bu ganaj soğuması için buz dolabına konur. (yaklaşık yarım saat veya 1 saatte soğuyacaktır)

3-Bir kedi dili bisküvisi alınır. İç kısmına bir miktar ganaj (Çikolatalı krema) sürülür ve üzerine diğer bisküvi kapatılarak nesfaceli suya  her tarafı batırılır.

4-Geniş bir kapta bulunan Hindistan cevizlerine hazırlanan bisküviler batırılır ve her tarafının Hindistan cevizi olması sağlanır.

5-Buzdolabında 2-3 saat soğuttuktan sonra servis edilir.

Bu ölçüler ile 5 adet tatlı hazırlanmaktadır

Püf noktası : Krema kaynatılmamalı sadece ısıtılmalıdır. Krema ısındıktan ve tencere kenarlarında kabarcıklar oluşmaya başladıktan sonra ocak kapatılır ve çikolatalar içine atılarak bu sıcaklık ile eritilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder