Sayfalar

19 Ağustos 2015 Çarşamba

Keçiboynuzu unu ile muhallebi




Tatlıyı çok seviyorum ama her zaman bol şekerli tatlılar yemememiz gerektiğini de biliyorum. Bu şekersiz tatlıyı üzerindeki bir top vanilyalı dondurma çok güzel dengeliyor. Keçiboynuzu unu ile yapılan bu muhallebi de toz şeker  yok yerine pekmez var. Diyet yapanlar için, sağlıklı beslenme çalışmaları içinde olanlar için güzel bir tarif.

Malzemeler


  • Yarım litre süt
  • 1 çorba kaşığı keçiboynuzu unu (tepeleme)
  • 1 çorba kaşığı nişasta (tepeleme)
  • 1 yumurta sarısı
  • 3 çorba kaşığı pekmez
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı


Yapılışı

Bir tencereye süt dökülür ve sütün içine tüm malzemeler konur. Bir tel çırpıcı ile çırpılır.

Tencere ocağa konur ve sürekli karıştırarak muhallebinin kıvam alması sağlanır. 15- 20 dakika kadar sürede pişen muhallebi kup bardaklarına pay edilir.

Hafif ılınan muhallebi buz dolabına konur ve en az 1 saat soğuması beklenir. Servis etmeden önce 1 top dondurma veya çilek veya şeftali gibi meyveler ile süslenerek servis edilir. Ben üzerine frenk üzümü koydum.

Bu ölçüler ile 3-4 porsiyon çıkmaktadır.

Afiyet olsun


1 yorum:

  1. Tarifiniz çok güzel. Ben de yaptım. Şekersiz olması ayrıca hoşuma gitti. Ben ve 2 yaşındaki kızım severek yedik ❤️

    YanıtlaSil