Sayfalar

4 Ağustos 2015 Salı

Yulaflı kurabiye




Beni biliyorsunuz, yulaf ile pek çok tarif yapıyorum. Bu kez tarifim Dilara Koçak'ın Afiyetle Diyet Tarifleri kitabından Yulaflı kurabiye. Ben çok az bir değişiklik yaptım  :) ve evde kabartma tozu bittiği için yarım çay kaşığı karbonat koydum. Kuru erik yoktu onun yerine kuru üzüm koydum. Bir de ekstra 1 çorba kaşığı dut pekmezi ilave ettim. Bence pekmez bu tip kurabiyelere çok yakışıyor.

Malzemeler


  • 2 adet yumurta
  • 1,5 kase yulaf ezmesi
  • 1 kase yaban mersini,kuru kayısı ve kuru üzüm karışımı
  • 1 paket vanilya (ben 1 tatlı kaşığı vanilya özütü koydum )
  • 1 çay bardağı yoğurt (O light yoğurt diyordu)
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ (ben fındık yağı kullandım)
  • 2 çay bardağı kepekli un
  • Tarçın


Yapılışı

1-Yumurta, sıvı yağ, yoğurt bir tel çırpıcı ile çırpılır

2-Pekmez ve kepekli un eklenerek karıştırmaya devam edilir,

3-Kabartma tozu (veya karbonat) yulaf ezmesi ve kuru meyve karışımı eklenir. Vanilya eklenerek elle yoğrulur. (yumuşakça bir hamur oluyor)

4-Yağlı kağıt serili fırın tepsisine bir çorba kaşığı ile dökülür ve 180 derecede 15-16 dakika pişirilir

Bu ölçüler ile ben 15 adet kurabiye hazırladım ama kitapta 20 adet hazırlanıyordu . 20 adet kurabiye için her bir kurabiye 85 kalori olarak verilmiş.

Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder