Sayfalar

28 Haziran 2015 Pazar

Bol Soslu Patlıcan Kızartması





Patlıcan genellikle çok sevilen bir sebzedir. Çünkü onunla çok farklı lezzetler yaratabilirsiniz. Çocukluğumun patlıcan kızartması domatesli ve yoğurtlu kızartma idi. Ben bu kez biraz abarttım :) ve domates ile yoğurt sosu çok daha fazla lezzetlendirdim ve ortaya bu kez gerçekten müthiş bir tat çıktı. Gerçi içerdiği kalori itibariyle her zaman yapılmaz ama bence tarif defterinize ekleyin ve ara sıra yapın derim.

Ben kızartmaları yaparken ayçiçek yağı ve zeytinyağını yarı yarıya koyuyorum. Böylece çok daha lezzetli bir kızartma oluyor. Gerçi bu tarif de diğer malzemeler de zaten hepsi kendi başına çok lezzetli ve birbirine yakışan lezzetler

Malzemeler

Kızartmak için


  • 1 adet Topan patlıcan
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı un
  • Yarım çay bardağı maden suyu/soda
  • Zeytinyağı / Ayçiçek yağı


Yoğurt sos için

3 yemek kaşığı süzme yoğurt
50 - 100 gr kadar beyaz peynir
1 adet köz biber (minik küpler halinde doğranmış)
2-3 diş sarımsak
2-3 dal ince doğranmış dereotu

Domates sos için

3 adet domates
2 adet sivri biber
4-5 diş sarımsak
1 adet kesme şeker
Kekik
Zeytinyağı

Yapılışı

1-Önce topan patlıcan alacalı olarak soyulur ve halka olarak ve ince ince doğranarak tuzlu suda yarım saat kadar bekletilir. (Ne kadar ince derseniz yarım santim ile bir santim arasında)

2-Sıra domates sosun hazırlanmasında. Bunun için domatesler küp kesilir. Biberler ince doğranır ve bir sos tenceresine 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı. domates, biber, kesme şeker, sarımsak, tuz ve kekik konur ve kapağı kapatılarak kısık ateşte yarım saat kadar çok iyi pişirilir.

3-Yoğurt sos için sarımsaklar ezilir ve diğer tüm malzemeler ile karıştırılır ve bir kenarda bekletilir.

4-Patlıcanları kızartmak için bir tavada zeytinyağı ve biraz iyi bir ayçiçek yağı konur ve yağın çok iyi ısınması beklenir.

5-Patlıcanları bulamak için yumurta çırpılır. Buna un ve yarım çay bardağı maden suyu eklenir ve bir bulamaç hazırlanır.

6-Suda bekletilen patlıcanlar sudan alınır ve iyice kurulandıktan sonra her tarafı bulamaca batırılır ve kızgın yağa konularak her tarafı kızartılır

7-Kızartılan patlıcanlar yağı alınsın diye kağıt havluların üzerine konur . Hem fazla yağı alınır hemde soğuması sağlanır.

8-Şimdi sıra tüm malzemeleri birleştirmede. Soğuyan bir patlıcan alınır. Üzerine biraz yoğurt sos konur.Üzerine ikinci patlıcan konur ve soğuyan domates sos konur. Üzerine biraz daha yoğurt sos konur ve servis tabağına alınır. Bu işlem tüm patlıcanlara yapılır ve eğer sos kalırsa bir sos tabağına konularak patlıcanlar ile birlikte servis edilir.

Benim topan patlıcanım biraz uzundu 5 adet hazırlandım.

Püf noktası
Patlıcanlarınızın çok yağ çekmemesi için mutlaka tuzlu suda bekletiniz

Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder